MoDo berör – 14,8 miljoner visningar i augusti
Publicerad:

MoDo Hockey fortsätter att engagera – inte bara på isen utan även i de digitala kanalerna.
Under den senaste månaden har klubbens innehåll i sociala medier genererat 14,8 miljoner visningar.
Detta visar en sammanställning av statistik från klubbens olika kanaler – Facebook, Instagram, TikTok, YouTube och X – under augusti månad. Bara på Instagram har klubbens inlägg fått drygt 9,6 miljoner visningar och har nått över en kvarts miljon konton.
En del av framgången kan tillskrivas satsningen på att förstärka mediesidan, där rekryteringen av Pontus Landfors som content creator bidragit till att höja kvaliteten och skapa mer träffsäkert innehåll. Pontus startade sin anställning i mars.
– Att MoDo berör vet vi givetvis och det är glädjande att se att intresset är så enormt stort inför säsongen. Detta är också ett tydligt bevis på att vi är på rätt spår avseende innehållet i våra olika kanaler, säger Jon Häggqvist, press- och kommunikationsansvarig i MoDo Hockey.
Ett viktigt recept har varit att anpassa materialet efter respektive plattform.
– Vi försöker i möjligaste mån att anpassa budskap och innehåll beroende på plattform, då de genomsnittliga användarna i regel ser olika ut. En video som får bra spridning på TikTok skulle troligen inte flyga så bra på Facebook, exempelvis. Det handlar om att möta supportrarna som de vill bli mötta och ge varje kanal sin unika prägel.
Samtidigt pågår även ett arbete med att stärka klubbens livesändningar på Youtube.
– Det är inte så länge sedan vi gjorde om vår studio och nu blev det av olika skäl dags igen, vilket gjort att livesändningarna blivit lidande på sistone. Vi är i full färd med att skapa en ny, bättre studio och ser fram emot att kunna köra igång igen i närtid. Studion fyller ju också en viktig funktion som en del av matchinramningen, säger Häggqvist.
IDÉLÅDA FÖR FRAMTIDEN
Vi är självfallet ödmjuka inför det faktum att det vi gör kan förbättras och att vi inte täcker alla änskemål som finns i form av innehåll och ett informativt flöde. Vi tar därför tacksamt emot alla tänkbara tips om vad som kan göras bättre av oss.
Dela med dig av dina tankar i vår idélåda här!