Fjällräven Center - ny lya för MODO Hockey

25 november 2009 14:12


MODO Hockey har idag skrivit två nya samarbetsavtal. Dels med Fenix Outdoor som blir vår nya namnsponsor och dels med Swedbank, som gör en satsning på MODO Hockeys ungdomshockey inom flick- och pojksidan.
– Som de flesta känner till så var det ju här i Örnsköldsvik som jag på 60-talet började skapa nya ryggsäckstyper, lättviktstält och friluftskläder av helt ny standard genom firma Fjällräven. Trots att Fjällräven idag har vandrat till alla hörn av världen har vi alltid behållit kopplingen till vårt ursprung. Bland annat ligger vårt huvudkontor kvar i Örnsköldsvik. Genom att vi nu blir stolt namnsponsor till evenemangsarenan förstärker vi kopplingen till våra rötter, säger Fjällrävens grundare Åke Nordin.

Även Swedbank är tillfredsställda med uppgörelsen.
– Vi är nöjda med överenskommelsen. Beslutet att överlåta avtalet är ett resultat av att vi vill fokusera våra arenasatsningar på Swedbank Arena i Solna som börjar byggas i december. Vi är övertygade om att Fjällräven är en utmärkt samarbetspartner till MODO Hockey som kan utveckla verksamheten vidare, säger Peter Borsos, kommunikationschef Svensk bankrörelse i Swedbank.

På MODO Hockey anser man att det är en verklig win-win-win situation för alla tre parter.
– Vi är givetvis både väldigt nöjda och glada för att vi tillsammans med Fenix Outdoor och Swedbank kommit till denna lösning, som ger MODO Hockey ytterligare muskler inför framtiden. Förutom att Fenix Outdoor blir vår nya namnsponsor finns det i avtalet även en klar ambition att Fenix Outdoor och MODO Hockey gemensamt skall vidareutveckla och utöka samarbetet, säger MODO Hockeys ordförande Sven Kågevall.

– Vi känner ett stort förtroende för den nya MODO-organisationen. De har gått igenom ett stålbad och står nu väl rustade för framtiden. Vi vill genom detta samarbete bidra till en långsiktig trygghet" säger Martin Nordin, Koncernchef Fenix Outdoor.

– Fenix Outdoor har visat att de tror stenhårt på MODO Hockey, vår nya organisation, inställning och det vi sysslar med. Jag är övertygad om att det nya arenanamnet "Fjällräven Center" kommer att tas emot mycket positivt och snabbt sätta sig hos MODO-fansen. Motståndarna skall veta att det inte kommer att bli lätt att glida in i "rävgrytet", säger VD Anders Trollsås

– Patrick Edlund, redaktör modohockey.se 2009-11-25 13:16 -