MODO Hockey inleder samarbete med Easton Hockey

Publicerad: 2013-01-10

Den kanadensiska hockeyutrustningstillverkaren Easton fortsätter sin offensiva expansion på den svenska marknaden. Den senaste satsningen är ett rykande färskt femårigt samarbetsavtal med MODO Hockey. Inför säsongen 2013/2014 går Easton Sports Sweden in som en av klubbens större sponsorer.

 

Det nytecknade avtalet löper över fem säsonger och båda parter ser fördelar med det kommande samarbetet.
– Det finns många gemensamma beröringspunkter mellan oss och MODO Hockey, säger Tobias Skogs, ny försäljningschef för Easton Sports Skandinavien .
– Vi är båda innovativa och vi har båda stora ambitioner. MODO har en stark tradition av att utveckla talanger från de egna ungdomsleden. På Easton riktar vi oss främst till dagens ungdomsspelare, d.v.s. morgondagens elitspelare. Därför passar det här samarbetet oss väldigt bra.

– Dessutom är MODO på väg att skapa något stort med sin nya satsning. Med Markus och Peter vid rodret och den nybyggda arenan som just nu håller på att bli ännu mer komplett kommer hockeyn att få en ytterligare skjuts framåt i regionen. Den här typen av positiva och framåtsträvande sammanhang är definitivt något vi vill vara med och stödja, menar Tobias Skogs.

För MODO Hockeys del innebär samarbetet att man får tillgång till utrustning som utvecklats för att möta de höga krav som ställs på säkerhet, precision och funktionalitet under en lång hockeysäsong.

– Främst vill vi givetvis att våra spelare ska ha det bästa i utrustningsväg, utrustning som gör dem snabbare och rörligare på isen, och som förhindrar skador mer effektivt, säger Markus Näslund, MODO Hockeys General Manager, om det nyinledda samarbetet.

Media- & Informationsansvarig Patrick Edlund